„OGÓLNE WARUNKI ZAKUPU”
I. Zamówienie i potwierdzenie zamówienia.
- Ogólne warunki zamówienia stanowią integralną część zamówienia.
- Przyjmujący zamówienia jest zobowiązany w terminie 3 dni do pisemnego (lub innym dostępnym środkiem łączności) potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
- Potwierdzenie zamówienia oznacza jego akceptację przez przyjmującego zamówienie, na określonych w nim warunkach. Obowiązują ceny podane w zamówieniu.
- Zmiana jakichkolwiek warunków zamówienia musi być uzgodniona wyłącznie na piśmie.
II. Warunki płatności.
- Jeżeli Strony nie uzgodniły inaczej, Zamawiający dokonuje zapłaty za dostarczony towar przelewem w ciągu 30 dni. Termin płatności za dostarczony towar liczony jest od dnia odbioru towaru oraz dokumentów wymienionych w zamówieniu (w języku polskim) przez zamawiającego tj. DTR, atest, instrukcje, rysunki itp.
- Zapłata następuje po pełnej realizacji dostawy, o ile Strony nie uzgodniły częściowych dostaw i częściowej zapłaty
- Zamawiający oświadcza, ze jest płatnikiem podatku VAT i posiada NIP: 679-008-52-92.
III. Terminy dostawy i odbiór towaru.
- Przyjmujący zamówienie dostarcza dokumenty wysyłkowe wraz ze specyfikacją nie później niż w dniu dostarczenia towaru.
- Terminem dostawy jest data dostarczenia towaru do miejsca odbioru, w czasie określonym w potwierdzonym zamówieniu.
- Przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu towarów legalnego pochodzenia z certyfikatem jakości i pochodzenia. Przyjmujący zamówienie jest zobowiązany ponadto do wydania Zamawiającemu certyfikatu na znak bezpieczeństwa bądź deklaracji zgodności towaru z normami wprowadzonymi do obowiązkowego stosowania oraz wymaganiami określonymi właściwymi przepisami.
- Zamawiający dokonuje badania towaru pod względem ilościowym i jakościowym w ciągu 3 dni po jego otrzymaniu.
- W przypadku zaistnienia okoliczności siły wyższej, za które uważa się nieprzewidziane nagłe zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym, w szczególności: strajk, klęski żywiołowe itp. zamawiający zastrzega sobie możliwość przedłużenia terminu odbioru bez odszkodowania.
IV. Reklamacje.
- Reklamacja zakupionych surowców i materiałów ma miejsce w przypadku stwierdzenia niezgodności formalno-ilościowo-jakościowej dostawy z zamówieniem lub stwierdzenia wadliwości towaru podczas kontroli.
- Wyrób niezgodny ze wskazanymi wadami wraz z protokołem reklamacyjnym przekazany jest Dostawcy/Wykonawcy w celu wymiany na wolny od wad lub w celu usunięcia wad.
- Nowy wyrób lub wolny od wad podlega procedurze jak wyżej.
V. Gwarancja
- O ile Strony nie ustalą inaczej przyjmujący zamówienie udziela gwarancji na okres 12 miesięcy od dnia sprzedaży.
VI. Odszkodowania.
- Przyjmujący zamówienie zapłaci kary umowne na rzecz Zamawiającego w przypadku:
- nie dotrzymania terminu dostarczenia towaru lub zwłoki w usunięciu wady w okresie rękojmi lub gwarancji – 0,5% wartości towaru za każdy dzień opóźnienia,
- odstąpienia od wykonania zamówienia z przyczyn Przyjmującego zamówienie w wysokości 15% wartości zamówienia,
- Jeżeli kary umowne nie pokryją szkody Zamawiający ma prawo dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego.
VII. Pozostałe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych ogólnych warunkach zakupu zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Wszelkie spory wynikłe z realizacji zamówienia podlegają rozstrzygnięciu przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.